DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Pazarlama Teorisi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 608
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Pazarlama ve pazarlama söyleminde hakim olan teoriler üzerine yeniden düşünmek. Pazarlama teorisinin zayıf ve güçlü yanlarının, pazarlamanın toplum ve insanlığa olumlu ve olumsuz etkilerinin ve pazarlamanın geleceğinin değerlendirilmesi.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama teorisinin ve temel ekoller hakkında bilgi edinilmesi,
  • Pazarlamanın temel teorileri ve bu alanda yazılmış ana makalelerin incelenmesi
  • Pazarlama teorisinde günümüzde ağırlıkla tartışılmakta olan konular hakkında teorik bilgi sahibi olunması ve bu bilgilerin yorumlanabilmesi.
Ders Tanımı Bu derste pazarlama teorisinin ortaya çıkışı ve teoride yer alan temel ekoller incelenecek, öğrencilerin pazarlama kavramı altında yer alan temel başlıkların literaturu ve bu başlıklar altında geliştirilen teoriler hakkında detaylı bilgi ve yorumlama yeteneğine sahip olması sağlanacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Pazarlama bir bilim midir?
3 Teori nedir?
4 Teorisi nasıl geliştirilir?
5 Pazarlama Bilgisi nasıl üretilir?
6 Pazarlamanın Tarihi
7 Pazarlamanın Tarihi (devam)
8 Eleştirisel Pazarlama Teorisi
9 Dönem projesi hakkında konuşma
10 Güncel Pazarlama Teorileri
11 Güncel Pazarlama Teorileri (devam)
12 Pazarlama Teorisinin Geleceği
13 Pazarlama Teorisinin Geleceği (devam)
14 Dönem projesi sunumları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi
Ders Kitabı Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Armonk, NY: M. E. Sharpe Sheth, Jagdish N., David M. Gardner, and Dennis E. Garrett (1988), Marketing Theory: Evolution and Evaluation. New York, NY: John Wiley and Sons.
Önerilen Okumalar/Materyaller Academic articles

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
0
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
42
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
    Toplam
210

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır.

X
2

Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir.

X
3

Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir.

X
4

Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür.

X
5

Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir.

X
6

Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır.

X
7

Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır.

X
8

İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest