Dersin Adı | Pazarlama Teorisi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BA 608 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Doktora | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Pazarlama ve pazarlama söyleminde hakim olan teoriler üzerine yeniden düşünmek. Pazarlama teorisinin zayıf ve güçlü yanlarının, pazarlamanın toplum ve insanlığa olumlu ve olumsuz etkilerinin ve pazarlamanın geleceğinin değerlendirilmesi. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste pazarlama teorisinin ortaya çıkışı ve teoride yer alan temel ekoller incelenecek, öğrencilerin pazarlama kavramı altında yer alan temel başlıkların literaturu ve bu başlıklar altında geliştirilen teoriler hakkında detaylı bilgi ve yorumlama yeteneğine sahip olması sağlanacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Pazarlama bir bilim midir? | |
3 | Teori nedir? | |
4 | Teorisi nasıl geliştirilir? | |
5 | Pazarlama Bilgisi nasıl üretilir? | |
6 | Pazarlamanın Tarihi | |
7 | Pazarlamanın Tarihi (devam) | |
8 | Eleştirisel Pazarlama Teorisi | |
9 | Dönem projesi hakkında konuşma | |
10 | Güncel Pazarlama Teorileri | |
11 | Güncel Pazarlama Teorileri (devam) | |
12 | Pazarlama Teorisinin Geleceği | |
13 | Pazarlama Teorisinin Geleceği (devam) | |
14 | Dönem projesi sunumları | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Armonk, NY: M. E. Sharpe Sheth, Jagdish N., David M. Gardner, and Dennis E. Garrett (1988), Marketing Theory: Evolution and Evaluation. New York, NY: John Wiley and Sons. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Academic articles |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 20 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 30 |
Proje | 1 | 50 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 42 | |
Proje | 1 | 50 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 210 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme Yönetiminin seçilen alt alanındaki teorik bilgi birikimini edinerek uzmanlaşır. | X | ||||
2 | Araştırma metodolojileri ve tasarımları konusunda derinlemesine bilgi edinir. | X | ||||
3 | Veri toplama ve analiz teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgi edinir. | X | ||||
4 | Teorik katkısı olan özgün bilimsel araştırmaları tasarlayıp, yürütür. | X | ||||
5 | Bilimsel bilgiyi akademik ağlara yayabilir. | X | ||||
6 | Araştırma sonuçlarını farklı dinleyici gruplarıyla anlaşılır ve etkili bir biçimde paylaşır. | X | ||||
7 | Araştırma ve eğitimin yüksek etik standartları konusunda duyarlıdır. | X | ||||
8 | İşletme yönetiminin seçilen uzmanlık alanındaki mevcut literatüre ve uygulamaya dönük eleştirel bir tavır sergiler. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest